3ds MAX TEKNOLOJİ STAJI
3ds bir çok alanda kullanılan modelleme ve animasyon programıdır.
Programın arayüzünü customize-choose initial settings for tool options and UI layout-max-UI-schemes bölümüden istenilen arayüzde çalışılabilir.
Programda seçili bir tool ancak bir diğer tool seçildiğinde ya da view üzerinde sağ click yapılarak bırakılabilir. Görselde küre denemeleri görülmektedir.
Customize - unit setup bölümüden ölçü birimini yada unit değerini kendimiz belirleyebiliriz.
Field of view toolu yakınlaşıp uzaklaşırken daha yakına ve doğru bir sonuç verir.
shift+z veya view üzerinde sağ click - undo view rotate ile değiştirilen açı eski haline getirilebilir.
alt+w maximize/minimize viewport
Boşlukta z tuşuna basılınca geniş açıda görüntü alınır.
q is Select, w is Move, e is Rotate, and r is Scale.
F3 ile pencerelerde en son kaldığımız modu örneğin realistic mode 'unu açar.
View kutularının köşesindeki graphic özelliklerinden stil değiştirilebiliyor.
Pencerelerin köşesindeki + ikonuna basılarak=Configuration Viewport seçilip seçme ayarları layout ayarları...vs değiştirilebilir. Görselde selection ile ilgili değişiklik yaptım ve seçtiğim objenin köşelerinin belirginleşmesini sağladım.
Egzersiz;
1.2 m x 0.3 m 'lik bir yüzey çizdim. Material editor'den material-stadard alana sürükledim.
İki kere material#47 yazısının üzerine tıkladıktan sonra malzemenin adını değiştirip imageplanesword yaptım.
Diffuse'un yanındaki kutucuğa basıp bitmapi işaretledim. Ardından görseli seçtim. Self illumination bölümünden rengi 100'e çıkardım.
Show shaded material in viewport kutusunu işaretledim. Assign material editor'ü işaretleyip materiali atadım.
Çözünürlüğü configure viewport'dan değiştirdikten sonra reset yapıp dosyayı yeniden açarsak çözünürlüğü yeni haline dönüşür.
Scene explore kısmından çizilen objelerin birtakım özelliklerini değiştirebiliyoruz.
Modifer list kısmından bend ve taper özelliklerini kullanıp kılıcın curve kısmını oluşturdum.
Togan scene explore_layer gibi arayüz
modelling modunda 1 2 3 .. ile sırayla vertex edge komutlarını vermiş oluruz. 6 ise yeniden object moduna geçişi sağlar.
Modelling içeriside subobjects modunda çalışmalarım. Move, scale, edge komutlarımı denerken. Edge'de çift tıklayınca bağlı olduğu tüm çizgileri seçmesi.. yada ignore backfacing yazınca altyüzeyleri haricinde bütün yüzeyleri seçer.
Weld komutunun üzerine shift ve sol click yapınca caddy olarak adlandırılıyor. Bu komut ile seçilen noktaları istenilen uzaklığa birleştirebiliyoruz.
-ctrl+backspace yalnızca seçilen edge değil düşeydekileri de seçer.
-edge-cut ile edge polygon kesilir.
-toggle snapping kısayolu ''s''
-Quickslice grid ile açıldığında 2 ya da 3 boyutta obje üzerine edge çizer.
Grow-shrink ile seçilen yüzeyin çevresini alan seçilir. Extrude ile ortada seçtiğim alanı eksi yönde extrude ettim. Extrude komutunu da CADDY ile pencerenin önüne getirdim.
Egzersiz
Kutu çizdim. Sağ click-covert to editable poly-modifier list'den-OpenSubdiv. Bu işlemi yapıca kutu köşeli bir küreye dönüşüyor. Ardından iteration yükseltilince daha yuvarlak yüzeyli oluyor.
7 sayısına bastığımızda polygon ve verts sayısını verir. Iteration değiştirildiğinde ise yeni değerler 7 ile açtığımı tabloda güncellenir.
Opensubdiv yumuşak geçişli yüzeyler sağlıyor. Iterations bölümündeki sayı değerini arttırdıkça kalite yükseliyor çünkü daha ayrıntılı mesh oluyor. Ayrıca render iters ve yanındaki kutu işaretlendiğinde daha başarılı render görüntüsü açığa çıkıyor.
Freeform
shift+alt+drag freeform içerisinde olan push pull komutunda büyüyüp küçülmede pratiklik sağlar.(strength ayarı)
alt'a basılı tutarak pull komutu gerçekleştirilir.
Commit ile yüzeydeki değişiklik gerçekleştirildikten sonra onaylanır. Cancel iptal eder. Revert ise işaretlenen yerleri eski haline dönüştürür.
Brush options bölümünden push pull exeggrate gibi komutların oluşturduğu yüzeylerin ayarları değiştirilebiliyor.
Freeform confort bölümünden eğimli yüzeye plane yerleştirilebiliyor. Dağların arasına patikayı yerleştirmek gibi.
Spline Modelling
Line komutundayken mouse'u tutup hareket ettirirsek curved line oluşturuz.
Bir çizgi çizip Modifier List'den Lathe komutunu seçersek 360 derece bu çizgiyi çevirip 3 boyutlu cisim haline getiriyor.
Çizilen polyline Vertex açıldıktan sonra bu noktalara sağ click Bezier, Soften, Bezier Corner gibi komutları kullarak vertexlerle çizgiyi modifiye edebiliriz.
ctrl+shift+x bu kısayol gizmoyu gizler. Aynı zamanda customize-prefences-gizmos bölümünden de değiştirlebilir.
Ribbon üzerine gelip tab'de eksik olan axis constraints açabiliriz. Bu özellik görselde de uyguladığım üzere örneğin y aksı seçildiğinde yalnızca z aksında hareketi sağlar.
Ayrıca F5 X, F6 Y, F7 Z'nin,... kısayollarıdır.
Nurbs curve-create surfaces bölümünden u-loft deyip curve leri seçip yüzey oluşturabiliyoruz.
Figürün el-ayak-gövde birleşimini link layers ile gerçekleştirdikten sonra birleştirilen elemanlar diğer komutlarda aynı anda hareket ettirebiliriz.
Schematic views seçeneği ile objelerin hiyerarşi sıralaması yapılabilir.


Text ayarlarını create-text bölümünden ayarlayabiliyoruz. Convert to spline ile harflerde tek tek düzenlemeler gerçekleştirilebiliyor.
Press c kamera görüntüsüdür. Target Kamera örnek görüntüsünü;
Move tool ile kameranın konumu daha sonra değiştirebiliyoruz.
Render setup-output size bölümünden pixel ayarlarını değiştirerek daha yüksek çözünürlüklü görseller elde edebiliriz.
keyframe animation12-13ayse
Animation - Constrains - Path Constrains
Bir line çizip Free kamera ile follow edip animasyon videosu hazırlanabiliyor. Kamera açıları show cone / show horizon kutularını açarak değiştirelebiliyor.
Standart light - 0mni ile noktasal ışık kaynağı koyup konumu ile oynayabiliriz.
Target Spot ile renkli ve noktasal ışık oluşturdum. Hotspot ile falloff/field ayarlarından ışığın odak noktası ve yayıldığı çevresinin birbirine olan uzaklığı ayarlanır.
Target spot - Advenced settings - contrast ayarlarından daha profesyonel aydınlatma ayarları yapılır.
General parametres - Shadow - on ile gölgelendirme yapılır.
Malzeme atama, malzeme seçimi
proporties UWM map - bölümünden length-width ayarı yapılır.

tool-viewportcanvas-pick map - diffuse color -rengi png olarak aldım. Ardından fill ile boyadım.2d view açıp çok kenarlı objenin açılımında çizim yapabiliyorum.
render setup-target- production rendering mode, renderer quicksilver Hardware renderer- ardından common ı yanındakı render bölümünden visual style değişiklikleri yapılabiliyor. Örneği wireframe modunda render alınabiliyor.
precision'ın daha iyi olabilmesi için görselde uyguladığım üzere global illumination bölü
münden iyileştirebilir.
Blur all objects açık olduğunda render ın tamamında bulaıklık efekti uygulanır.
Derinlik vermek için camera-target camera-dept of field parametres'dan mesafe verip arkadaki ögelerin bulanık olmasını sağlayabiliyoruz. Eğer kalite düşerse daha önceden öğrediğimiz precision ayarlarından yükseltiyorum.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder